گروه خبر : اخبار نشست مشترک هيات مديره با رئيس کل دادگستري استان 1402/02/23 - 01:53
نشست مشترک هيات مديره کانون با رئيس کل محترم دادگستري استان و معاونين محترم قضايي ايشان به منظور همفکري و بررسي مسائل و مشکلات


بسمه تعالی

نشست مشترک هیات مدیره کانون با رئیس کل محترم دادگستری استان و معاونین محترم قضایی ایشان به منظور همفکری و بررسی مسائل و مشکلات


به گزارش روابط عمومی کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان و به منظور همفکری و بررسی مسائل و مشکلات، نشست مشترک ریاست کل محترم دادگستری استان، معاونت محترم نیروی انسانی و همچنین معاونت محترم نظارت و ارزشیابی قضات و رئیس دادگاه انتظامی کانون با اعضای هیات مدیره کانون رسمی دادگستری استان اردبیل برگزار شد.

در این نشست ریاست محترم کانون کارشناسان با ارائه آخرین آمار تعداد کارشناسان عضو کانون از سال 1375 در 48 رشته دانشگاهی بیان نمودند که آمار نهایی کارشناسان در سال 1402 به تعداد 585 نفر افزایش یافته و نسبت به ارائه خدمات کارشناسی به محاکم قضائی و آحاد جامعه در حال انجام وظیفه است که در این راستا کانون کارشناسان دغدغه هایی نیز دارند که وفق مستندات بحضور حضرتعالی تقدیم شده است.

در ادامه رئیس هیئت مدیره محترم کانون جناب آقای محمد رضا قائمیان در خصوص ارجاعات عادلانه، سیستمی بودن آن ، نسبت و تعدد کارهای ارجاعی به تعداد اعضای هریک از مجموعه های کانون و مرکز ، درج مشخصات کامل طرفین و موضوع در متن ابلاغیه های صادره و عدم رعایت حق الزحمه های کارشناسی ایراد سخن نمودند.

رئیس کل محترم دادگستری استان اردبیل در این نشست گفت: استفاده از فن‌آوری‌ها در کاهش اطاله دادرسی امری اجتناب ناپذیر است.

حجت الاسلام و المسلمین حسین کثیرلو، رئیس کل دادگستری استان اردبیل ۹ اردیبهشت در دیدار اعضای هیات مدیره کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان اردبیل با تبیین و تشریح اهمیت رسالت و وظایف کارشناسان و ذکر نقش دین و آموزه های دینی در تعالی انسان خاطر نشان کرد: هر اندازه بتوانیم ارزش دینی را تقویت کنیم به همان اندازه آسیب های اجتماعی کمتر شده و از بروز بسیاری از مشکلات پیشگیری می شود.

وی با بیان نقش آموزش در تقویت بنیه های علمی گفت: مسلماً بیان ضروریّت های کارشناسی و آموزش های لازم به کارشناسان می تواند در تسریع به رسیدگی ها و کاهش اطاله دادرسی و اتقان آرا در محاکم کمک نماید.

رئیس کل دادگستری استان با بیان رویکرد دستگاه قضایی و نیز اهداف و سیاست های آن افزود: یکی از مهمترین اهداف دستگاه قضایی و ایجاد و ارتباط مجموعه های ارتباط با دستگاه قضایی خدمت رسانی موثر و مطلوب به مردم تا حصول نتایج مورد قبول است.

وی یکی از مهمترین راهکارهای رسیدگی دقیق و عادلانه به پرونده ها در کمترین زمان ممکن را بهره مندی از فناوری های نوین دانست و گفت: سند تحول قضایی از اسناد مورد تاکید مقام معظم رهبری و رییس محترم قوه قضائیه استفاده از ظرفیت فن آوری ها در حوزه های مختلف می تواند منجر به کسب رضایتمندی بیشتر عموم مردم گردد.

مقام عالی قضایی استان با بیان اینکه دادگستری استان در استفاده از فناوری های نوین توانسته به موفقیت های چشمگیری داشته باشد یاد آور شد: بیش از ۹۵ درصد رسیدگی ها با زندان از طریق برگزاری دادرسی های الکترونیکی صورت می گیرد که این امر توانسته است از بروز بسیاری مشکلات و معضلات احتمالی پیشگیری نماید.

کثیرلو گفت: ابلاغ الکترونیکی اوراق قضایی، استفاده از دفاتر خدمات الکترونیکی، مکاتبات سیستمی و... از دیگر اقدامات دادگستری استان در استفاده از ظرفیت های فناوری های نوین در ارایه خدمات قضایی به مردم است.

وی در پایان پیشنهاد ارتباط مستمر و مداوم کانون کارشناسان با دادگستری استان به منظور احصاء مشکلات و ارایه راهکارهای لازم از طریق ایجاد کمیته های مشترک را ارایه نمود تا مشکلات در سریعترین زمان ممکن حل گردد.

روابط عمومی کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان اردبیل

 
 
 
 
 


دفعات بازدید : 190
جستجو در سایت
جستجو
لینکهای مفید
دادسرای انتظامی کانون
logo-samandehi